Mekke'ye Gelen Yollar


Mekke'ye Gelen Yollar

A+ |Normal |A-

Son güncelleme: 15 Ağustos 2016 Pazartesi 17:23


Tüm peygamberler ve ona yürekten iman edenler. Vahyin yönergeleri ile hareket etmektedirler. Sonuç odaklı değil kulluk odaklı hareketlere Allah’ın Kuranda verdiği örneklere dikkat ettiğimizde, sınananların tümü iman ile müşerref olmuş insanlardan oluşmaktadır..

Küre Medya / Haber Merkezi



Hamdi Akan / Mekke'ye Gelen Yollar

Y
aratılış mucizesi gerçekleştikten sonra Allah İnsanı yolsuz bırakmamış, hayat yollarından bir yol değil kendi yolunu göstererek pusula (vahiy) yol (sırat-ı-Müstakim) vererek.

Ayrıca bir başka yol daha göstermiş, fısk ve fucurun yolu. İki yolun ortasına bırakıp tercihinin sonucunun ne olacağını elçiler vasıtası ile iletmiş. Ve dileyen iman, dileyen de küfretmekte (reddetme) serbest kılarak.

Hayatı bu iki yoldan birinin tercihi ile tüketen insanlık. Mekke ye gelirken her an ve zamanda tercihlerini yaşamışlardır. Mekke ye giden yollarda tercihler iyice yoldan çıktığında yeniden mesaj ve elçi ile uyarmaya devam etmiştir.

Mekke ye Gelen Yolların her zaman yenilenmeye yönelik inşa şantiyesi (Mektep ) olmuştur. Ve, Mekke bu defa son olarak insanlığa örneklik bakımından, son kez kullanılmış, Hikmetin ve güzel örneğin içlerinden biri ile gündeme oturtulması, İnsanlık ömrünün sonuna kadar da o yerde kalması temin edilerek.

1:6 Bizi doğru yola ilet.. Talebi eğri yolların sağlıksız olmasından kaynaklı bir telep. O yolun yolcuları ilke olarak önceliklerini; 1:5 Yalnız Sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz. Ayeti ile pekiştirmişlerdir. O’ yol ki; Din gününe giderken takip edilmesi gerekli olan yoldur. 1:6.bizi, SIRATI MUSTAKÎM’e hidayet et.

Mekke ye Gelen Yollar. Ve Mekke ye giden yollar, her iki yolun yolcuları İnsan. Bu zorlu ve meşakkatli yolu aşarlarken sınavlardan geçe geçe kat ettikleri yollarda tercihlerinden sorumlu olacaklarını ancak vahiy ile bilebilecekleri için de Allah yolcusunu yol-suz bırakmamak için her bozulmanın, kokuşmanın zirve yaptığı zamanlarda Elçi görevlendirerek İnsanlara yardımcı olmuştur. 15/41 …İşte bu, Bana yönlendirilmiş yoldur.

Hidayet edilenlerin yolu, hidayet edenin gösterdiği vahiylerden oluşmuş Kitabın yönergelerinden oluşan resullerin yoludur. Ona tabi olanlarla beraber din gününe gittikleri yol. Bu yol; Allah, elçi ve vahyin kılavuzluğunda kat edilebilen yoldur. Saf, halis, katkısız katışıksız bir yol.

Bu yolda olmayanlar! Hidayete layık olamayanlar! Kendi tercihlerinin sonucunda bulundukları yolda; yer içer eğlenir ve ahirete giderlerken din gününün maliki ile buluşmaları mümkün olmayan rota takip ederler. Bu yolun sonunda var olanların neler olduğunu da bilirler(!) Bile isteye yaptıkları tercihlerinden sorumludurlar. O gün kimseyi kendi suçlarından dolayı töhmet altında bulunduramazlar.

Onlar dünya hayatının çekiciliğine kapılıp peşin getirilerin peşinden koşmaktaydılar. Ahireti görmezden gelme pahasına(!) Sorumluluk almak istememelerinin sonucuna katlanacaklardır.

On üç yıllık Mekke hayatında; Peygamber ve onun takipçileri, Zihin dünyalarında ne kadar sağlıksız düşünce var ise hepsini Vahiy ile temizlemiş, yerine Allah’ın doğru bilgilerini yerleştirmişlerdi…

On üç yılda gelen ayetlerin sırası ile okunmasına Şahitlik edelim. Ve görelim/görürüz ki neler değişmiş. Nebevi misyon Vahyin hayata uyarlanışı ile anlam kazanmıştır. Peygamberi takip edenler de bunun hayat bulması için yaşar ve ölürler..

Ana ilke Tevhid dir. Tevhidin bir ayağı KUR’AN DA sabit diğer ayağı serbest olarak tüm hayatı kuşatır. İşte ALLAH’IN Dini Budur..

Mekke de ZİHİNLERİN eşitlendiğini görmekteyiz. Görmek istemeyenlere de görsünler için elimizden dilimizden geldiğince… Bir iman sahasıdır Mekke.?

—Dört bin altı yüz ayet ile inşa edilen..

Tüm peygamberler ve ona yürekten iman edenler. Vahyin yönergeleri ile hareket etmektedirler. Sonuç odaklı değil kulluk odaklı hareketlere Allah’ın Kuranda verdiği örneklere dikkat ettiğimizde,sınananların tümü iman ile müşerref olmuş insanlardan oluşmaktadır..

Yalnız. Allah diyen ve onun şanlı elçilerini takip edenlerin sınanma sürelerinin sonunda düze çıktığını yine Allah’ın izni ile görmekteyiz..

Vahyin hayata okunması ile oluşacak oluşum Rabbani oluşumdur. On üç yıl mekke de mücadele veren son elçinin aklından Medine’nin geçip geçmediğini de düşünmek gerekir..

Vahiy sosyaldir toplumsaldır. Hayatın tüm katmanlarını tesiri altına alır.. Bana görelere onun yanında yer yoktur. Her işi şeyi Allah’a göre yaptığımızda Allah da sünneti gereği kendi üzerine düşeni yapacaktır.

Henüz vahyi ne kadar okuduk! ne kadar içselleştirdik bu dahi tartışmalıdır.. Dur demenin vakti nerede ne zaman geldi? Allah’ın hakkımızdaki hükmünün ne olduğunu biliyor muyuz?

Bir haylı toptancı yaklaşımların yaşandığı toplumumuzda konuşunca sadece Vahiy konuşan ne kadar insan var..

Kendimizi kandırabiliriz de Allah’ı ‘ Haşa.

Biz her topluma kendi yaptıklarını güzel gösterdik. (Ama) zaman geldiğinde onlar Rablerine döneceklerdir. O zaman Allah onlara bütün yaptıklarını (en doğru şekilde) anlatacaktır. enam 108..

İktibasdergisi.com

Yukarı Dön



Etiketler:

Henüz yorum bulunmamaktadır!

Yorum yapyorum

 

Kategoriye Ait Diğer Haberler



Ana Sayfa | Yazarlar | Güncel | Haberler | Dünya | Yorum Analiz | Röportaj | Medya | Etkinlikler | Kültür Sanat