İyinesil Kardeşlik Derneği'nde "Ümmet Bilinci" konuşuldu


İyinesil Kardeşlik Derneği'nde "Ümmet Bilinci" konuşuldu

A+ |Normal |A-

Son güncelleme: 25 Nisan 2017 Salı 18:30


İyinesil Kardeşlik Derneğinin "İslâmi Tasavvurun Gelişimi" üst başlıklı seminerler dizisinin Nisan ayı konuğu İzmir-Özgünder'den Kemal Songür oldu. Dernek salonunda yapılan programda "Ümmet Bilinci ve İhtilâf Ahlakı" konuşuldu.

Küre Medya / Haber Merkezi
İyinesil Kardeşlik Derneğinin "İslâmi Tasavvurun Gelişimi" üst başlıklı seminerler dizisinin Nisan ayı konuğu İzmir-Özgünder'den Kemal Songür oldu. Dernek salonunda yapılan programda "Ümmet Bilinci ve İhtilâf Ahlakı" konuşuldu.

Kemal Songür konuşmasına salondakilere İzmir'deki kardeşlerin selamını ileterek başladı. Ardından Ümmet ve İhtilaf kavramlarını ayrıntılarıyla anlattı.

Ümmet kavramının kök, lügati ve ıstılahi manaları üzerinde durdu. Ahlâk kavramına kısaca değindikten sonra İhtilaf kavramı üzerinde durdu.

Kemal Sogür'ün sunumunu sizlerle paylaşıyoruz.

Ümmet Bilinci


     Kavramların/kelimelerin hem hayata hem de akıbete dönük işlevleri tartışılmaz. Hayat veren ve akıbetlerin hayır olmasına dönük işlevleri olan Kur'an’i kavramların doğru anlaşılması, doğru yaşanılmasını, doğru yaşanılması da akıbetlerin hayr olmasını sağlayacağından dolayı hayati öneme sahiptir.

    Ümmetin içine düştüğü kötü durum asla bir kader değildir.

    Kader demişken bu konu ile ilgili küçük bir parantez açalım, ümmetin bugünkü hali bir kader değildir gerçeğine vurgu yapmak adına;

    Kur'an, kader kavramıyla varlığın yaratılmasının/oluşumunun tesadüflerin eseri değil, ölçü ve bilincin hakim olduğuna dikkat çekmektedir. Kader kökünden gelen ve ölçüye bağlamak anlamında olan "takdir" kelimesi de evren ve içindekilere ait kanunlar, değişmez ölçüler/sünnetullah anlamında kullanılmıştır.

      Kur'an'i hakikati ortada olan "kader" meselesine, sorumluluğu bütünüyle insana ait olan iradi eylemler sonradan (ya ihanetle ya da cehaletle) dahil edilmiştir. Kader kavramı anlam kaymasına maruz kalmış/bırakılmış ve Kur'ani anlamından uzaklaştırılmıştır.   

     Allah, insanın iradeli fiillerine dönük yasasını "Ve külle insenin elzemnehü tairahü fi unugıh/Biz her insanın kuşunu (kaderini) kendi çabasına bağlı kıldık" (İsra 17/13) ilahi hitabıyla şeytani/cahili "cebirci-kaderci" anlayışın batıl/sapkın olduğunu beyan ederek son noktayı son saate kadar koymuştur. Bizlere düşen iman edip teslim olmaktır ve kulluğumuzu kuşanmaktır.

Sunumun tamamını okumak için lütfen tıklayınız


 






Yukarı Dön



Etiketler:

Henüz yorum bulunmamaktadır!

Yorum yapyorum

 

Kategoriye Ait Diğer Haberler



Ana Sayfa | Yazarlar | Güncel | Haberler | Dünya | Yorum Analiz | Röportaj | Medya | Etkinlikler | Kültür Sanat