Hizbuşşeytanın Silahı İblisin, Şeytani Güçlerin Etkin Silahı: Nisyan


Yalçın İÇYER, Hizbuşşeytanın Silahı İblisin, Şeytani Güçlerin Etkin Silahı: Nisyan

Yalçın İÇYER


A+ |Normal |A-


I-GİRİŞ
Koruyucumuz ve sahibimiz alemlerin Rabbi Allah"a hamdusenalar olsun, Rabbımın salat ve selamı O"na en güzel kulluk yapan Resullere ve dostlarına olsun. Rabbım onların yolunda olanlardan razı olsun. Bizleri de onlardan eylesin.
Sevgili kardeşler!
Sizleri ve tüm müslümanlar Allah"ın selaamı ile selamlıyorum. Rabbım sizlerin ve direnen mazlumların yar ve yardımcısı olsun.
Hayat mücadelesi, büyük enerji ister. İlk insandan itibaren bizimle savaşan bir düşmanımız var. Onun bizim iç dünyamızda avantajı var. "Fucur" Dış düşmanımız "İBLİS" ve onun yolunda ki "ŞEYTAN"lar. Ve onların silahları. Bugün size onların silahından birisini anlatacağım. İblisin, insana karşı kullandığı en büyük ve ilk kullandığı silah. "NİSYAN" Bugün size onu anlataacağım. Tabii "FUCUR" a karşı Rabbımızın bize verdiği bir güç vardır. O"da "TAKVA"dır. Bu iki gücünde beslenme alanları ve gücü vardır. Hangisini beslerseniz o güçlenir ve insana hakim olur. Burada vurgulanması gereken bir nokta vardır. Biz iç dünyamızdan itibaren bir savaş veriyoruz. Takva ve Fucur savaşı. Fucurun silahlarından biri olan "NİSYAN"ı bugün işleyeceyim. Bu tabii sadece giriş olacak. Sizler bu kavramı daha sonra geniş işleyin. Rabbım öğreneceyimiz bu kavramı hayatımızda yaşamayı bize nasip eylesin. Sizlerle bu konuda paylaşmak istediğim ilk tesbit şudur. Bu kavramı Kur"an"dan bir kez daha incelrken şu gerçeği gördüm. "NİSYAN" kavramı Kur"an"da hadiste ve İslam fıkhında çok büyük bir yer tutuyor. Aynı zaman hayatın içinde oldukça canlı yer tututmakta. Lutfen bu ayetleri hutbemi okuduktan sonra Kur"an"ı alın ve ayetleri baştan başa okuyun ve hayata geçirmanin kavagsını verin. Rabbımız nefsimizi tertemiz yaratmış ve bize emanet etmiş. Onu tmiz tutmanın yollarınıda göstermiş.
II-NİSYAN kelimesinin sözlük anlamı
Bu kelime "NESİYE" feiilinden türemiş. Şu anlamlara gelir. "Bir şeyi terk etmek, bir şeyi gafletten dolayı terk etmek, bir şeyi bilerek, kasden terk etmek, bir şeyi ihmal etmek, önem vermemek"1 "isyan" bu kelimenin masdarıdır. Sözlük anlamında, gaflet, ihmal, önemsememezlik, basite alamak vardır.O halde bir şeyi unutmamız yine bizden kaynaklanıyor. Bizim gafletimiz, ihmalımız ona cesaret veriyor. Kur"an"da kavram anlamı ve sözlük anlamı beraber kullanılmış. Sözlük anlamın iki örnek okuyalım Kur"an"dan. Hz.Musa kıssasında şöyle okuyoruz.

1.Örnek "فَلَمَّا بَلَغَا مَجْمَعَ بَيْنِهِمَا نَسِيَا حُوتَهُمَا فَاتَّخَذَ سَبِيلَهُ فِي الْبَحْرِ سَرَبًا 2

İki denizin birleştiği yere vardıklarında, balıklarını unuttular. Bu arada, balık denizde canlanarak yolunu bulup bir kanala girmişti." Burada normal unutma anlamı görülüyor. Hz.Musa(ass) ve arkadaşı azıklarını unutuyorlar. Tabii bir olay. Allah"ın bize anlattığı ve ders almamız gereken bir kısa. Unutma olayı. Bize böyle bir kıssanın anlatılmasında şüphesiz ders vardır, sözlük anlamında da olsa. Nitekim unutan Hz.Musa(ass) ve arkadaşı hedeflerinden geri kalıyorlar.

2.Örnek

"وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِن كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي

الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ Allah’ın sana verdiği şeylerde ahiret yurdunu ara. Dünyadan da nasibini unutma. Allah’ın sana iyilik yaptığı gibi sen de iyilik yap ve yeryüzünde bozgunculuk isteme. Çünkü Allah, bozguncuları sevmez.” 3 Ayette Resulullah"a(ass) bir nehi var. "Unutma" Dünyadan nasibini de unutma. Ayet iki anlam içeriyor. Hem sözlük ve hem de kavram anlamı vardır. Aşırılıktan kurtaracak bir nehi. Dünyadan da nasibini unutma. Ruhbanlık yapma. Hint mistikleri gibi olma. Orta yolu tut.

III-NİSYAN-Unutma veya unutturma- SİLAHININ KULLANILIŞINA KUR"AN"dan ÖRNEKLER
Kur"an"da bu kavramla ilgili ayetler bir hayli çoktur. Burada altı yedi başlık altında "Nisyan" kavramının kullanılışını vereceyim. İblisi güçlerin bize karşı kullandığı bu silahı ana hatlarıyla tanımış olacağız.

1-İlk insanın NİSYAN"la kandırılması ve sözleşmelerin bozulması

وَلَقَدْ عَهِدْنَا إِلَى آدَمَ مِن قَبْلُ فَنَسِيَ وَلَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْمًا Andolsun, daha önce de, Âdem’e yerine getirmesi gereken emirler ve tavsiyeler vahyetmiştik. O bunları unuttu. Biz onda bir azim, kararlı bir davranış, bir gayret bulamadık."4 Allah(cc), Hz. Adem ile sözleşme yapıyor. İlk insan, Rabbine söz veriyor. O"na iman ettiğini ve kendisine verilen görevi yerine getireceyine söz veriyor. Sınırları koruyacak. Onun bu çabada başarılı olmaması gerekiyordu. Onun azminin kırılması gerekiyordu. Bunun olması içinde enerji kaynakların kesilmesi gerekiyordu. Bir silaha ihtiyaç vardı. İşte o da "NİSYAN"dı. Onu kullandı. Ve atamızın azmini kırmış. Unutturmuş onlara ilahi vahyi. Böylece ilahi sınırları aşmış ve isyan etmişler. Rabbımız bize bu kıssayı anlatırken bize güzel ders veriyor. Sakın aynı yanılgıya düşmeyin de ihmal etmeyin. Siz de gaflete düşmeyin. Siz de enerjiniz ve enerji kaynağınız olan ilahi nurlara sırt çevirmeyin. Onları unutturmayacak uyanıklığı yaşayın.

2- Zikir olan Allah"ın ayetlerini Nisyanla insan zulüm işler

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن ذُكِّرَ بِآيَاتِ رَبِّهِ فَأَعْرَضَ عَنْهَا وَنَسِيَ مَا قَدَّمَتْ يَدَاهُ إِنَّا جَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَن يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ

وَقْرًا وَإِن تَدْعُهُمْ إِلَى الْهُدَى فَلَن يَهْتَدُوا إِذًا أَبَدًا Kim, kendisine Rabbinin âyetleri hatırlatılıp da onlardan yüz çeviren ve elleriyle yaptığını unutandan daha zalimdir? Şüphesiz biz, onu anlamamaları için, kalplerine perdeler gerdik, kulaklarına da ağırlıklar koyduk. Sen onları hidayete çağırsan da artık ebediyen hidayet bulamazlar."5 Allah"ın(cc) ayetleri okunduğunda, yani zikir edildiğinde insan iki şey kazanır. Kendisini görür ve mühasebesini yapar. Yanlışını ve doğrularını görür. Rabbına yaklaşır ve en büyük gücü kazanır. Gözü, kalbi ve kulağı açılır. Ama ilahi ayetleri unuttu mu? Tam tersi olur. Gözü kulağı, kalbi kapanır. Kalbine mühür vurulur. Fıkıh etmez. Ve insan en zalim olanlardan olur. Günümüzde ki vahşeti gördükçe Kur"an"ın ilahi kitap olduğuna gönülden iman etmekle ne doğru karar verdiğimizi tam anlıyorum. Kalbin üzerine -Ekinneh- vurulur. "Perde, örtü, kap, kılıf"6 Kulaklarına da ağırlık gelecek. İşitemez olacaklar. İşitecekler ama duymayacaklar. Şu an geldiğimiz hali anlatıyor. Okunan Kur"an"ları anlamyan, işitip akşetmeyen, okunan ezanları işitmeyen kitleler. Okuduğu Kur"an"ı doğru anlatmayanlar. Hakikatlarını gizleyenler.

3-Nisyan, şeytanın hakimiyetine girdirir ve hizbuşşeytanı kurdurur

اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ فَأَنسَاهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ أُوْلَئِكَ حِزْبُ الشَّيْطَانِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّيْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ Şeytan onları hâkimiyeti altına alıp kendilerine Allah’ı anmayı unutturmuştur. İşte onlar şeytanın tarafında olanlardır. İyi bilin ki, şeytanın tarafında olanlar ziyana uğrayanların ta kendileridir. "7 Bu ayetler karşısında tekbir getirmekten başka bir ifade bulamıyorum. ".....Onların üzerine hakimiyete kuracak ve onlara ALLAH"ın ZİKRİNİ" unutturur....." Buyurun ve hakıkatı görün. Allah"ın zikri; Kur"an, cihad, -namaz, infak, salih amel, oruç, hacc, tespih, tehlil, tehmid-. Bunlar hep "HİZB EŞ-ŞEYTAN"a karşı enerjilerimizdir. Şeytanın, taraftarları, şeytenın partileri, şeytanın kurumlarının beslenme kayankları bu kapıların kapanmasıyla gerçekleşir. HİZBULLAH"ın beslenme kaynakları bunlar. Şeytanın taraftarları bunu çok iyi biliyorlar. Bu ayetten sonraki ayette "HİZBULLAH"ın galibiyetini anlatıyor. Onlar galipler olacaklar.8 Kur"an"da anlatılan "Allahın taraftarları". Adaleti ikame için var olanlar. Şeytanın yani tağutun hakimiyetini reddedenler ve onlara yardımcı olmayanlar. Mazlumların kanına girmeyenler. Cahili hiziplerle işbirliği yapmayanlar. Takva yonunu seçenler ve o yol üzerinde vakarla, onurla yürüyenler. Hizbullahın şiari "Zikrullah"tır. Hizzbuşşyetanın ise, Nisanullahtır. O Allah"a ait olanın yanında dır. Bunun adı sıratı mustakımdir. Sağa sola meyletmeyen "HİZB" Allah"la ayakta duran ve Allah adına yürüyen gurup.

4-Şeytan NİSYAN"la gülünç hale getirir, zillete düşürür

فَاتَّخَذْتُمُوهُمْ سِخْرِيًّا حَتَّى أَنسَوْكُمْ ذِكْرِي وَكُنتُم مِّنْهُمْ تَضْحَكُونَ Siz ise onlarla alay ediyordunuz. O kadar ki onlar size beni anmayı unutturdu. Onlara hep gülüyordunuz."9 Bizi ne güzel anlatıyor. Ne zaman gülünç hale geldik? Ne zaman alay olunur olduk? Ne zaman onurumuzu kayıp ettik? Bu ayete göre Allah"ın zikrini unuttuğumuz zamana kadar. Kur"an baştan sona Resulullah"ın zikir olan salih amellerini anlaatıyor. Biz zikri nasıl eksiltiriz onun peşindeyiz. Beş vakit namaz yoktur. Tabii tesbihat bidaattırdan başlarız. Sonra, tesettüre gideriz, teravihe gideriz. Kimisine bidat, kimisine, sonradan uydurulmuş, kimisine tasavvuf uydurmaları, kimisine mezhep uydurmaları, kimisne saltanat uydurmları der ve Kur"an okumadan başlayarak hayatımızı kışa çeviririz. Bu alanlarda uydurmalar ve bidatlar yoktur demek istemiyorum. Şüphesiz Resulullah"ta önce olduğu gibi ondan sonrada İsrailiyat yapıldı. Gerçek ilahi mesajlar, gizlendi, tahrif edildi ve karıştırldı ve gerçek inkar edildi. Ancak açık ve tevatur olanlarda mudahele başlandı. Bu bizi gülünç hale getirdi. İki tarafta gülünç hale düştük. Birisi batıl karşısında düştüğümüz gölünç hal. Kendi içimizde kaos fikri gülünç hal. Bir TV proğramında islami kişiliği olmayan iki sunucunun pröfesörleri seyrederken ki hayretlerini unutmuyorum. Yahu hocam hanginiz doğru söylüyor? Hayret hayret.......

5-Şeytan nisyanla zalimlerle beraber oturtur

وَإِذَا رَأَيْتَ الَّذِينَ يَخُوضُونَ فِي آيَاتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى يَخُوضُواْ فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ وَإِمَّا يُنسِيَنَّكَ الشَّيْطَانُ فَلاَ تَقْعُدْ بَعْدَ

الذِّكْرَى مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ Âyetlerimiz hakkında dedikoduya dalanları gördüğün vakit başka bir söze dalıncaya kadar onlardan yüz çevir, uzaklaş. Şayet şeytan sana unutturursa hatırladıktan sonra (kalk), o zalimler grubu ile beraber oturma."10 İslam dünyasının hemen hemen her kurumunda ilahi ayetler alaya alınmakta. Oralarda Resulullah"ın oturmaması emrediliyor. Orada oturmak şeytanın işine geldiği için ilahi zikri unutturur. Orada oturtur. Bu ayeti okuduğumda öğretmenlik yıllarımı hatırlıyorum. Öğretmenler odasına girdiğimde çok ağır gelmişti. O yapılan konuşmalar, sıgara içmeler ve belden aşağı konuşmalar. Ben burada oturamam demiştim. Teneffüslerde okul bahçesinde geziyordum. Sabah çantama kitap dolduruyordum ve bugün teneffüslerde dağıtacağımı söylerdim. Tabii bu hep olmuyordu. Bir ara karar verdim. Öğretmenler odası gideyim ve orada Kur"an okuyayım. Kur"an okuma iyi niyeti ile oturmaya başladım. Daha sonra havayı teneffüs etmeye başladım. Sıgara dumanı, konuşmalar ve söyleşiler kanıksanmaya başlandı. Baktım artık yavaş yavaş Kur"an"da aynı halleri beraber yaşıyorum. Aklıma bir rivayet geldi. "Onlara benzersiniz. Kalpleriniz biribirine benzeşir...."11 Dine hizmet adına tağutun kıyamına katılanlar, mabedinde endam edenler. Onlarla batıla dalarak dalanlar. İlahi zikri nasıl unuttuklarını ve nasıl tuzaklara düştüklerini bir görsünler.

6-Nisyan Ahireti kayıp ettirir. Onlarda unutanlardan olacaklar 59/19 وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ

فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ أُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ Allah’ı unutan ve bu yüzden Allah’ın da kendilerine kendilerini unutturduğu kimseler gibi olmayın. İşte onlar fasık kimselerin ta kendileridir." Bu ayetten önce gelen ayette müminlere takva emrediliyor.12 "Her nefis yarın için ne kazandışına baksın..." Daha sonra da unutanlar gibi olmayın nehyi geliyor. Allah"ı ve Allah"ın kıyamet günü hakim ve malik olacağı günü unutmayın. Çağımızın hedeflerinden bir taneside insana gaybi hayatı unutturmaktır. Onun için sekuler anlayışta israr ediliyor. Hayata hakim olan islami hayat şeklini hayatın tüm alanlarından çıkarıp bir yere sıkıştırmak. Hayatta Allah"ın zikrini unutturmak. Hayatı parçalamak. Kur"an iki alemi bir hedef için anlatır. Müminde böyle bir bilinç geliştirir. Sakın unutmayın sizi heran yakalyacak olan ölüm veya Ahireti. Siz de unutanlardan olursunuz. Çünkü kendinizi unutmuş, kulluğunuzu unuttuğuşsunuz. Bu pasajı gelen rivayetlere göre Resulullah(ass) sabah ve akşam okurdu.13 Şeytan ve onun partisine karşı kalkanımızı yüklenmediğimiz zaman gelecek oklara hedef oluruz.

7-NİSYANA KARŞI KALKAN ZİKRULLAHTIR

18/24إِلَّا أَن يَشَاء اللَّهُ وَاذْكُر رَّبَّكَ إِذَا نَسِيتَ وَقُلْ عَسَى أَن يَهْدِيَنِ رَبِّي لِأَقْرَبَ مِنْ هَذَا رَشَدًا Ancak, “Allah dilerse yapacağım” de. Unuttuğun zaman Rabbini an ve “Umarım Rabbim beni, bundan daha doğru olana ulaştırır” de."14 Bu ayet bir pratiği anlatıyor. Resulullah"ın sünnetini. Gelen sorulara "ben cevap veririm deme" Bu hal Allah"ı unutma ve devreden çıkarma halidir. "İNŞAALLAH: Allah dilerse cevap veririm." de. Zikir terbiyesi. Demekki zikir terbiyesi sadece sufilere ait değilmiş. Bu Resulullah"ın terbiye edilme usulu imiş. Kur"an Resulullah"ın yetiştirdiği bu neslin vasıflarını sayarken bir şu vasfı sayıyor. ".....Allah"ı çokça zikir eden erkekler ve Allah"ı çokça zikir eden hanımlar: Zakirine-Allhe ve zakirat."15 Rabbımz yine Kur"an"da mealen "Ey iman edenler Allah"ı çokça zikir edin." 16 Başka bşr yerde de yine mealen "Beni zikir edin ki ben de sizi zikir edeyim, bana şükür edin, nankörlük etmeyin."17 buyuruyor. O halde iblis ve onun hizbine karşı gelin, Allah"ın hizbinden olalım ve onun zikir kalkanını kuşanalım. Zikir, Kur"an"dır, Zikir, namazdır, zikir, salih ameldir. Zikir, tesbihtir18, tehlildir19. Zikir istiğfardır. Tüm bunları, hem Kur"an"ı kerimde20 ve hem de Resulullah"ın(ass) günlük zikrlerinde21 bulabilirsiniz.
Görüyorsunuz ki kardeşler, Rabbımız iblisi güçlerin bize karşı bu oyununu detaylı anlatmış ve hastalığın sebeplerini açık açık bildirmiş. Bu hastalıktan kurtulma yollarını da göstererek hastalıktan kurtulma yollarınıda öğretmiş. Bize düşen bunu okuyup hayata geçirmektir. Rabbım bu bilinci bize nasip eylesin. Bizim azmimiz olan "ZİKRE" ulaştırsın. O güzel vasfı yüklenenlerden eylesin. Allah"a emanet olun.



1- El-Mu"cem El-Vasıt 2.cild
2- K.K. 18.Kehf Suresi61.ayet
3- K.K. 28. Kasas Suresi77.ayet
4- K.K 20.Taha Suresi115
5- K.K. 18.Kehf Suresi 57.ayet
6- age, sözlük
7- K.K. 58.Mücadele suresi19.ayet
8- K.K ags 58/20
9- K.K. 23. Muminun Suresi110
10- K.K. 6. Enam suresi67. ayet
11- Bu Rivayet Hadis kaynaklarında Davet veya İyliği emir ve Kötülükten nehi bölümlerinde geçer Mesela
Ahme b. Hanbel
12- K.K. 59.Haşr suresi18.ayet
13- Kurtubi Cami El-Ahkam ags tefsiri arapça
14- K.K. 18.Kehf Suresi 24.Sure
15- K.K. 33.Ahzab Suresi 35.ayet
16- K.K. Ags 33/31
17- K.K. 2.Bakara Suresi 152.ayet
18- Subhanellah demek. Veya bu anlamda ki dualardır.
19- Lailahe illallah ve ona benzer zikir ifadeleridir.
20- Kur"an"da ki Dualar ve Hayatımızda ki yeri Yalçın içyer 2Kaynak yayınları Ankara
21- Hısn-El-Muslim Resulullah"tan gelen rivayetlerle dualar ve zikirler


Yukarı Dön

Henüz yorum bulunmamaktadır!

Yorum yapyorum

 

Yazarın Diğer Yazıları



Ana Sayfa | Yazarlar | Güncel | Haberler | Dünya | Yorum Analiz | Röportaj | Medya | Etkinlikler | Kültür Sanat